فضایل نمازشب خوان ها!

فضایل نمازشب خوان ها!
دسامبر 30, 2022
108 بازدید

در روایت آمده است که: خداوند متعال به یکی از صدیقین وحی :«بندر بین آفریدگانم، بندگانی دارم که دوستدار من هستند و من نیز دوستدارشان می باشم،مشتاق که من هستند و من نیز مشتاقشان هستم، به یاد من می باشند و من نیز به یاد آنانم، بهمن می نگرند و من نیز به آنها می […]

در روایت آمده است که: خداوند متعال به یکی از صدیقین وحی :«بندر بین آفریدگانم، بندگانی دارم که دوستدار من هستند و من نیز دوستدارشان می باشم،مشتاق که من هستند و من نیز مشتاقشان هستم، به یاد من می باشند و من نیز به یاد آنانم، بهمن می نگرند و من نیز به آنها می نگرم، پس اگر تو نیز در راه آنان قدم برداری، دوستت خواهم داشت، و اگر از راه آنان منحرف گردی، مجازاتت می کنم.»
آن شخص عرض کرد: « آنها در طول روز، همانگونه که چوپانی دلسوز مراقب گله اش است، مراقب سایه اند و منتظر فرارسیدن شب می باشند و همانند پرندگانی که در لحظه غروب مشتاقانه به سوی لانه هایشان می روند، آنان هم با اشتیاقی وافر به استقبال غروب خورشید می روند.
آنگاه که تاریکی شب همه جا را فرا می گیرد، و شب همانند چادری سیاه همه جا را می پوشاند، و فرش ها گسترده شده و هر حبیبی با محبوب خویش خلوت می کند، آنان در برابر من قیام می کنند، صورت بر روی خاک گذاشته و با خواندن قران با من به راز و نیاز می پردازند و شکر و سپاس نعمت های مرا به جا می آورند و تمامی شب را در حال ایستاده و نشسته و رکوع و سجود، با گریه و شیون و او شکایت از گناهان و معاصی سپری می سازند. من شاهد تمامی حالات آنها هستم و شکایت هایی را که از محبتم می کنند، می شنوم. پس به آنها در وهله اول، سه چیز می دهم:
۱- نور خود را در دل هایشان می‌اندازم،پس همان گونه که من از آنها باخبرم،آنها نیز از من خبر دارند.
۲- اگر آسمانها و زمین و آنچه که در میان آنهاست را در ترازویشان ببینم، باز آنها را برایشان کم می بینم.
۳- رو به سویشان می کنم،آیا کسی هست که بداند من به آن کسی که به او روی می کنم، چه عطا می فرمایم؟»
در روایت آمده است که :« خانه هایی که در آنها نماز شب خوانده می شود و قرآن تلاوت می گردد، برای آسمانیان می درخشند، همانگونه که ستارگان برای زمینیان می درخشند.»
پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم در ضمن وصایا و سفاراشاتشان به حضرت امیر مومنان علی علیه السلام فرمودند: « یا علی! بر تو باد به نماز شب، بر تو باد به نماز شب، بر تو باد به نماز شب.»
و فرمودند: « آیا کسانی که نماز شب می خوانند را نمی بینید؟! آنها، زیباترین مردم می باشند؛ زیرا در دل شب برخاسته و مشغول نماز می شوند، به همین خاطر هم خداوند، آنان را به نور خود می پوشاند.»
[ از امام سجاد علیه السلام پرسیدند: « چرا صورت نماز شب خوان ها از طراوت و زیبایی خاصی برخوردار است؟»
امام علیه السلام پاسخ دادند: « زیرا آنها با خدای خود خلوت کرده و خداوند آنان را با نور خودم زین ساخته است.»]

برگرفته از کتاب اسرار الصلا مرحوم میرزا جواد آقا ملکی تبریزی

برچسب‌ها:, , , , , , , , ,