امروز: سه شنبه ۲۹-اسفند-۱۴۰۲ / الثلاثاء 10-رمضان-1445 / Tuesday 2024-March-19

مناسبت روز
پیام روز :

مفهوم انتظار از منظر مقام معظم رهبر

انتظار «فرج‏» … يعني، انتظار حاكميت قرآن و اسلام. شما به آنچه فعلا جهان در آن قرار دارد، قانع نيستيد. حتي به همين پيشرفتي هم كه با انقلاب اسلامي به دست آورديد، قانع نيستيد. مي‏خواهيد باز هم به حاكميت قرآن و اسلام، نزديك‏تر بشويد. اين انتظار «فرج‏» است. انتظارفرج، يعني، انتظار گشايش از كار انسانيت .

امروز كار انسانيت، در گره‏هاي سخت، پيچيده و گره خورده است .

…، امروز فرهنگ مادي، به زور به انسان‏ها تحميل شده است؛ اين يك گره است. امروز در سطح دنيا، تبعيض انسان‏ها را مي‏آزارد؛ اين گره بزرگي است.

امروز كار ذهنيت غلط مردم دنيا را به آن ‏جا رسانده است كه فرياد عدالت‏خواه يك ملت انقلابي، در ميان عربده‏هاي مستانه قدرت گرايان و قدرتمندان گم مي‏شود؛ اين يك گره است.

امروز مستضعفان آفريقا و آمريكاي لاتين، ميليون‏ها انسان گرسنه آسيا و آسياي دور، ميليون‏ها انسان رنگين پوستي كه از ستم تبعيض نژادي رنج مي‏برند؛ چشم اميدشان به يك فريادرس و نجات بخش است و قدرت‌هاي بزرگ نمي‏گذارند، نداي اين نجات‏بخش به گوش آنها برسد؛ اين يك گره است.

فرج؛ يعني، باز شدن اين گره‏ها. ديد را وسيع كنيم؛ به داخل خانه خودمان و زندگي معمولي خودمان محدود نشويم. در سطح دنيا «انسانيت‏» فرج مي‏طلبد؛ اما راه «فرج‏» را نمي‏داند. شما ملت انقلابي مسلمان، بايد با حركت منظم خود در تداوم انقلاب اسلامي، به فرج جهاني انسانيت نزديك بشويد و شما بايد به سوي ظهور مهدي موعود(عج) و انقلاب نهايي اسلامي بشريت – كه سطح عالم را خواهد گرفت و همه اين گره‏ها را باز خواهد كرد – قدم به قدم، خودتان نزديك بشويد و بشريت را نزديك كنيد. انتظار «فرج‏» اين است. (۱- خطبه نماز جمعه ۲۹/۳/۶۰٫ )

«انتظار» ظهور امام زمان(عج)، به معناي انتظار براي پر شدن جهان از عدل و داد و عدالت ‏براي همه انسان‏ها [و] انتظار رفع ظلم از صحنه زندگي بشر و انتظار فرا رسيدن دنيايي برتر از لحاظ معنوي و مادي است. (كيهان ۸/۱۰/۷۵٫)

«انتظار» به معناي اشتياق انسان، براي دسترسي به وضعي برتر و بالاتر است و اين حالتي است كه بشر هميشه بايد در خود حفظ كند و پيوسته در حال انتظار فرج الهي باشد.

گشايش ابواب رحمت و معرفت و سرازير شدن سرچشمه‏هاي معرفت ‏بر دل انسان، يكي از عمومي‏ترين نمونه‏هاي انتظار فرج است.

 

نظر خود را بگذارید .

تمامی حقوق برای سایت "طرح قرآنی مهدوی تا صبح ظهور" محفوظ است

قالب وردپرسقالب وردپرس