امروز: سه شنبه ۲۹-اسفند-۱۴۰۲ / الثلاثاء 10-رمضان-1445 / Tuesday 2024-March-19

مناسبت روز
پیام روز :

ثواب یک روز روزه ماه رجب!

ثواب یک روز روزه ماه رجب!

پيامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند: اى كاش اين‏هايى كه در برزخ دچار عذاب هستند، يك روز ماه رجب را روزه مى‏گرفتند، نه همه‏ اش را.

ثوبان مى‏گويد: من به پيغمبر(ص) گفتم: مگر روزه رجب چه كار مى‏كند؟

پيغمبر (ص) اول مشكلِ مسأله را حل كرد كه راحت باور كنيد؛ فرمود: هر مرد و زنى كه يك روز رجب را وزه بگيرند. به شرطى كه روزه دار، منكر قدرت خدا نباشد؛

« إِنَّ اللَّهَ عَلَى كُلِّ شَىْ‏ءٍ قَدِيرٌ »

از خزانه ‏اش هم كم نمى‏ آيد، هر كس يك روز ماه رجب را روزه بگيرد، ثواب يك روزه رجب مساوى با هزار سال روزه گرفتن است كه همه روزهايش را روزه بگيرد، و شب‏ها را تا صبح بيدار باشد، و مساوى با هزار حج و هزار عمره از پول حلال، هزار مرتبه در جبهه شركت كردن، هزار بنده از اولاد جدم اسماعيل عليه‏ السلام در راه خدا آزاد كردن، هزار مثقال طلا در راه خدا دادن، آزاد كردن همه اسيران امت من، هزار گرسنه را سير كردن، امان از عذاب برزخ، و وحشت نكردن از آمدن نكير و منكر براى سؤال كردن است.

ارزش غير قابل سنجشِ روزه ماه رمضان

اما مراقب باشيد كه قدرت خدا را منكر نشويد؛ كه براى يك روز ماه رجب اين قدر بهره هست؟ مگر سر و كار روزه‏ دار ماه رجب با چه كسى است؟ با كريمى كه خزانه‏ اش حد و مرز ندارد.

ثوبان مى ‏گويد: به پيغمبر (ص) گفتم: يا رسول الله! آن وقت يك روز ماه رمضان چقدر ارزش دارد؟

فرمود: در رابطه با روزه ماه رمضان با من حرف نزن، چون ترازويى در عالم وجود ندارد كه يك روز ماه رمضان را با آن وزن كنى. ماه رجب و شعبان را مى‏خواهى به تو بگويم، اما ماه رمضان را منِ پيغمبر هم نمى‏دانم. ترازويى نيست كه روزه ماه رمضان را بكشى.

نظر خود را بگذارید .

تمامی حقوق برای سایت "طرح قرآنی مهدوی تا صبح ظهور" محفوظ است

قالب وردپرسقالب وردپرس