امروز: سه شنبه ۲۹-اسفند-۱۴۰۲ / الثلاثاء 10-رمضان-1445 / Tuesday 2024-March-19

مناسبت روز
پیام روز :

آیا قرائت قران به عنوان هدیه به آقا امام زمان (عج) ثوابی هم دارد؟!

على بن مغيره مى‏گويد: به امام موسى بن جعفر (عليه السلام) گفتم پدرم از جد شما درباره اينكه در هر شب يك ختم قرآن بخواند پرسيده بود و ايشان گفته بودند: در هر شب يك ختم قرآن؟ پدرم گفته بود: منظورم شبهاى ماه رمضان است. باز ايشان گفته بودند: در شبهاى رمضان؟ پدرم گفته بود: آرى و ايشان فرموده بودند: هر چه بتوانى بخوان و معمولا پدرم در ماه رمضان چهل بار قرآن را ختم مى‏كرد.
 
من هم پس از مرگ پدرم به همين اندازه‏ها قرآن مى‏خوانم، گاه كمتر و گاه بيشتر، بستگى به فراغت و آمادگى يا خستگى من دارد و چون روز عيد فطر مى‏رسد ثواب يك ختم را به پيامبر و يكى را به على و يكى را به فاطمه (عليهم السلام) هديه مى‏كنم و براى هر يك از ائمه ديگر تا شما، چنين مى‏كنم. يعنى براى هر يك، ثواب يك ختم قرآن و تاكنون هم اين كار را ادامه مى‏دهم.
در مقابل اين چه پاداشى براى من خواهد بود؟
فرمود: پاداش تو اين است كه روز قيامت با آنان خواهى بود.
من گفتم: الله اكبر !
و با تعجب پرسيدم: چنين پاداشى براى من است؟
سه بار فرمود: آري!
روايت دوم :
على بن أبى حمزه گويد: ابو بصير از امام صادق عليه السّلام پرسيد- و من نيز در خدمتش بودم- و عرضكرد:
قربانت شوم! من قرآن را در يك شب بخوانم؟ فرمود: نه، عرضكرد: در دو شب؟ فرمود: نه، تا رسيد به شش‏ شب با دست اشاره كرده فرمود: ها (يعنى آرى بخوان) سپس حضرت صادق عليه السلام فرمود: اى ابا محمد آنان كه پيش از شماها بودند از اصحاب حضرت محمد (صلي الله عليه و آله و سلم) قرآن را در يك ماه و كمتر مي خواندند، قرآن را به شتاب و سرعت نبايد خواند بلكه بايد هموار و شمرده خوانده شود، و هر گاه به آيه‏اى برخورد كردى كه در آن ذكر دوزخ است در آن هنگام بايستى و از دوزخ بخدا پناه برى، پس أبو بصير عرض كرد: در ماه رمضان، قرآن را در يك شب بخوانم؟ فرمود: نه، عرضكرد: در دو شب بخوانم؟ فرمود: نه، عرضكرد: در سه شب بخوانم؟ فرمود: آرى بخوان- و با دست خود اشاره كرد- آرى ماه رمضان (ما هى) است كه هيچ كداميك از ماهها به او نمانند ؛ براى آن ماه حق و حرمتى است، (و در آن ماه) نماز هر چه توانى بخوان.
(منبع: اصول كافى- ج۲، ص: ۶۱۸)
از مجموع اين دو روايت مي فهميم : 
اولا – هديه كردن ثواب ختم قرآن به امام زمان عليه السلام (و نيز ساير ائمه عليهم السلام) موجب محشور شدن انسان با ايشان در قيامت مي شود .
ثانيا – اينكه چه مقدار در ماه قرآن بخوانيم ؟ حداقل و حداكثر آن در ماه رمضان و غير آن را هم به ما فرموده اند :
حداقل ماهي يك ختم (يعني روزي يك جزء هديه كنيم، البته مي توان يك جزء را هم در روز تقسيم كرد و در چند نوبت خواند)
حداكثر هر شش روز يك ختم(در ماههاي عادي) و در ماه رمضان هر سه روز يك ختم .
  1. مقدم

    باسلام خدمت شماطاعات قبول باشه من خیلی بنحوه احسنت استفاده کردم مرتب چندسال هست ختم حزب قران برای سلامتی امام زمان(عج)برمیدارم.امروزراازاول ختم شروع کردم خداوندرابینهایت شکرگزارم.ازهمتون که پیامم رامیخوانیدالتماس دعای مخصوص دارم برای مامان خیلی دعاکنیدخوب بشندممنونم

نظر خود را بگذارید .

تمامی حقوق برای سایت "طرح قرآنی مهدوی تا صبح ظهور" محفوظ است

قالب وردپرسقالب وردپرس